Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

ÁSZF

ÁSZF

1. ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

A jelen általános szerződési feltételek („ÁSZF”) a Elsősegélydoboz Kft. („Üzemeltető”), és az Üzemeltető által a http://www.elsosegelyfelszereles.hu címen elérhető kereskedelmi oldal („Elsősegélyfelszerelés webáruház”) által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatások (továbbiakban Szolgáltatás) igénybe vevője („Ügyfél”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek), valamint minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely az elsosegelyfelszereles.hu webáruházon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.

Szolgáltató:

Elsősegélydoboz Kft., mint a Elsősegélyfelszerelés webáruház üzemeltetője

Székhely: 1169 Budapest, Szilaj utca 17.

Cégjegyzékszám: 01-09-896553 

Cégbejegyzés: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság 

Adószám: 24929035-2-42.

Számlaszám: 10918001-00000064-85840003

E-mail: info@elsosegelyfelszereles.hu

Az Elsősegélyfelszerelés webáruházában a vásárlás történhet regisztrációval vagy anélkül is. Rendelés leadásakor minden esetben a szállítási és számlázási adatok megadására kerül sor. Az Ügyfél a Az Elsősegélyfelszerelés webáruházban történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF és az Az Elsősegélyfelszerelés webáruházban közzétett Adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az Adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezelésekhez hozzájárul.

Az Üzemeltetőt nem terheli felelősség

  • az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért;
  • az abból adódó károkért, ha az Ügyfél a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem az Üzemeltetőnek felróható okból hozzáférhetővé válik;
  • a regisztrált adatok Ügyfél által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért.

A rendelések teljesítésére az alább közölt feltételek érvényesek, melyet Ügyfél a rendelés feladásával elfogad. 

A webáruházban kapható termékek árai érvényes, áfával növelt fogyasztói árak, melyek kizárólag a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek.

Az Elsősegélyfelszerelés webáruházban szereplő termékek és árak nem minősülnek ajánlattételnek, csupán tájékoztató jellegűek. Amennyiben technikai okok miatt téves ár (különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra) jelenik meg az Elsősegélyfelszerelés webáruházban, az Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Amennyiben már nem kapható termék jelenik meg a webáruházban, illetve, ha nem áll épp rendelkezésre a megrendelt mennyiség valamely termékből, a csomag elküldése előtt Üzemeltető egyeztetés végett telefonon, vagy e-mail-ben megkeresi Ügyfelet. Az ilyen megrendeléseket csak az Ügyféllel  való egyeztetés után, beleegyezésével veszi érvényesnek az Üzemeltető.

2. SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI MÓDOK

A webshopunkban kiválasztott termékek házhozszállítással vagy GLS és FoxPost csomagpontra kiszállítással érhetők el. A termékek házhozszállítását csak Magyarország területén belül vállaljuk. 

Az Elsősegélyfelszerelés webáruházban az alábbi szállítási módok érhetők el:

GLS futárszolgálat

A megrendelt csomag kiszállítása az Ügyfél által megadott címre vagy csomagpontra.

A küldemények kiszállítása a rendelés beérkezését követő 1-5 munkanapon belül történik (amennyiben a megrendelt termék(ek)-ből van elérhető készlet). A beérkező rendeléseket automatikusan regisztráljuk és a csomag összeállítása után átadjuk a futárszolgálatnak. Újabb értesítést a csomag összeállításakor, majd a kézbesítés napjának reggelén küldünk. A kiszállítást az GLS reggel 8 és 17 óra között végzi.

A csomagokat a GLS futárai az adott napon összegyűlt címlista legoptimálisabb teljesítése mentén végzik. A GLS ügyfélszolgálatának telefonszámán (0629-88-66-40) lehet időpont módosítást kérni. A szállítási értesítők tartalmazzák a csomagszámot, mely segítségével Ügyfél nyomon követheti a csomag útját, illetve időpont módosítást kérhet.

A szállítási költség egységesen minden csomagnál 1500 forint 

Minden 30.000 Ft (23.622 Ft+áfa) feletti megrendelés esetén a szállítás INGYENES. Ettől eltérő szállítási díjak csak a bútorok esetében vannak.

A futárnak utánvéttel készpénzben a csomag átadásakor. Átutalásos fizetés, melyet Ügyfél a megrendelés leadásakor kezdeményezhet. Üzemeltető ez esetben először díjbekérőt küld Ügyfélnek. A megrendelés feldolgozását az Üzemeltető csak az összeg beérkezése után kezdi meg. Így előre utalás esetén a rendelés teljesítésének ideje a jóváírási folyamat miatt 1-2 nappal megnövekszik.

 

GLS csomagpont

A szolgáltatás megrendelésével a Feladó telephelyén felvett csomagokat a kiválasztott GLS CsomagPontba szállítja ki a GLS, ahol a vásárlók 24 órán belül átvehetik a megrendelt árut. A címzettnek SMS-ben küld a GLS tájékoztatást, ha az árut kiszállította a kiválasztott GLS CsomagPontra. A küldemény átvételére érvényes személyi okmány bemutatásával 5 munkanap áll rendelkezésre. A GLS a kiszállítást követő harmadik munkanapon ismételt értesítőt (e-mailt) küld, amennyiben az áru még a GLS CsomagPonton van.

A szállítási költség egységesen minden csomagnál 1500 forint.

GLS Csomagpontra történő feladás esetén a feladható maximális csomag mérete: 42 cm magas * 51 cm mély* 39 cm széles.

Fizetési módok GLS csomagpontra történő szállítás esetén:

  • Utánvéttel készpénzben vagy bankkártyával a csomag átvételekor.
  • Átutalásos fizetés: Üzemeltető ez esetben először díjbekérőt küld Ügyfélnek. A megrendelés feldolgozását az Üzemeltető csak az összeg beérkezése után kezdi meg. Így előre utalás esetén a rendelés teljesítésének ideje a jóváírási folyamat miatt 1-2 nappal megnövekszik.

Foxpost csomagautomata

A küldemények kiszállítása a rendelés beérkezését követő 1-5 munkanapon belül történik (amennyiben a megrendelt termék(ek)-ből van elérhető készlet), a beérkező rendeléseket automatikusan regisztráljuk és a csomag összeállítása után átadjuk a Foxpostnak.

A csomag feladásától számított 24 órán belül a csomag átvehető az Ügyfél által kiválasztott csomagautomatában.

A szállítási költség egységesen minden csomagnál 890 forint.

Minden 30.000Ft (23.622Ft+áfa) feletti megrendelés esetén a szállítás INGYENES.

A maximális csomag méret és súly: 62 x 60 x 36 cm és 25 kg.

Fizetési módok GLS csomagpontra történő szállítás esetén:

  • Utánvéttel bankkártyával a csomag átvételekor.

  • Átutalásos fizetés: Üzemeltető ez esetben először díjbekérőt küld Ügyfélnek. A megrendelés feldolgozását az Üzemeltető csak az összeg beérkezése után kezdi meg. Így előre utalás esetén a rendelés teljesítésének ideje a jóváírási folyamat miatt 1-2 nappal megnövekszik.

Saját szállítóval 

Különleges esetben viszonteladóink részére a szállítást saját szállítónkkal végeztetjük el. Ennek szervezését minden esetben munkatársunk egyezteti, illetve a szállítás pontos időpántjáról egyeztetünk.

3. A WEBSHOPON KERESZTÜL VALÓ VÁSÁRLÁS LÉPÉSEI

A webáruházban a rendelés  leadható regisztrált felhasználóként, de regisztráció nélkül is.

Regisztráció a vásárlás előtt:

Regisztrálni a honlap jobb felső sarkában a BELÉPÉS gombra kattintva lehetséges: itt a Regisztráció gomb megnyomásával, a kért adatok megadásával lehet regisztrálni. A regisztrációról rendszerünk egy automatikus levelet küld az Ügyfél által megadott e-mail címre, melyben a regisztrációt aktiváló linket található. (Fontos: a regisztrációt megerősítő e-mail sokszor a Promóciók vagy Spam mappába érkezik, így érdemes ezeket is ellenőrizni.)

Regisztráció nélküli vásárlás:

Rendelés regisztráció nélkül is leadható, a Kosár oldalon található adatok maradéktalan kitöltésével és a RENDELÉS FELADÁSA gombra kattintva.

A rendelés menete:

  1. A termék(ek) kiválasztása: A menüben található termékkategóriák segítségével kiválaszthatók a megrendelni kívánt termék(ek). A termék kisméretű képére kattintva látható az adott termék további adatait és nagyobb fotóját. Ezen az oldalon megadható a megrendelni kívánt darabszám, majd a ’Kosárba teszem’ gombra kattintva hozzáadható vásárlói kosárhoz. 
  2. Rendelés:A megvásárolni kívánt termékek kiválasztása után a jobb felső sarokban található ’Kosaram’ linkre kattintva véglegesíthető a rendelés, majd a szállítási, számlázási és személyes adatok, illetve a vásárlás fizetés módjának megadása után a ’Rendelés feladása’ gombra kattintva adható le rendelés.

 

Fontos, hogy a termékek elérhetőségét csak a megrendelés feldolgozásakor tudjuk ellenőrizni. Amennyiben valamelyik termékünkből nincs megfelelő mennyiség készleten, úgy a megrendelést követően munkatársunk telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot az Ügyféllel, a kiszállítandó csomag tartalmát és a kiszállítás időpontját illetően.

Az Ügyfél által elküldött ajánlat (megrendelés) megérkezését a Szolgáltató visszaigazoló e-mail útján legkésőbb 4 órán belül visszaigazolja az Ügyfél részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza az Ügyfél által a vásárlás, vagy a regisztráció során megadott adatokat (pl. számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát, a megrendelt termékhez tartozó elemek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. A visszaigazoló e-mail a Szolgáltató részéről az Ügyfél által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre Szolgáltató és az Ügyfél között. A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

 Az ÁSZF fenti 1. pontjában részletezett esetekben a Üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését, ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a Ügyfél értesítést kap. Bármely, esetlegesen korábban teljesített kifizetést az Ügyfél számára Üzemeltető haladéktalanul visszatéríti

4. A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA, MÓDJA, KÖVETKEZMÉNYEI

A Távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) számú kormányrendelet rendelkezései alapján a fogyasztónak minősülő vásárló az áru átvételét követő 14 naptári napon belül indoklás nélkül elállhat a vásárlástól. 

A fogyasztó az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette, ennek igazolására a kiszállításkor kapott fuvarlevél ügyfélpéldánya szolgál. A terméket eredeti, sértetlen állapotban kell a számlával és a visszáru nyomtatvánnyal együtt visszajuttatnia a feladási címre. Az Elsősegélydoboz kft. kizárólag új állapotú (sérülésmentes, hiánytalan tartalmú) termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat megtéríteni. Az elállási jog gyakorlása semmilyen többletköltéget nem jelent a vásárló számára, a termék visszajuttatásáról azonban az Ügyfélnek kell gondoskodnia, és ennek költségét viselnie. 

Fogyasztót megilleti, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A fogyasztó szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja elállási jogát. 

Amennyiben az elállás jogán visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, az Elsősegélydoboz Kft. kötelezettséget vállal arra, hogy a vételárat a hatályos jogszabályokban rögzítetteknek megfelelően, a csomag átvételét követő 10 banki napon belül hiánytalanul visszautalja a vásárló részére az előzetesen megadott számlaszámra.

Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére nincs lehetőségünk.

5. SÉRÜLT, HIBÁS TERMÉK JAVÍTÁSA / CSERÉJE

A szállításkor sérülten, törötten érkezett termékeket jelzésre azonnal, díjmentesen kicseréljük!

Sérülés esetén a csomagot (a csomagolást eredeti állapotban és a terméket is ) meg kell őrizni és a bejelentést az átvételtől számított 3 munkanapon belül meg kell tenni. A bejelentés emailben tehető meg, a info@elsosegelyfelszereles.hu email címen, jelezve a levélben a számlaszámot, a sérült vagy törött termékek megnevezését és darabszámát, és fotókat a sérült termékekről. A futársszolgálat a törés körülményeit kivizsgálhatja, így a sérülésről és a csomagolásról készült képek segítik a munkát, de a teljes kivizsgáláshoz szükségünk lehet kárszemlére is. A bejelentést az átvételt követő három munkanapon belül kell megtenni, ha az átvételnél nem készült kárjegyzőkönyv.

Minden sérüléssel kapcsolatos panaszt a lehető leggyorsabban kezelünk, és a sérült termékeket díjmentesen újra elküldjük. Amennyiben időközben a termékből esetleg elfogyott a készlet, a sérült termék árát visszautaljuk.

A megrendelt termékek hibája esetén a Vevő a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben. A kellékszavatossági igénye érvényesítése során a Vevő kérheti a hibás termék kijavítását vagy kicserélését, kivéve, ha a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy a Szolgáltató számára aránytalan többletköltséggel járna. Ha a Vevő a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte illetve kérhette, arányos árleszállítást igényelhet, a terméket a Szolgáltató költségére kijavíthatja, illetve kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől, ha a kijavítást vagy kicserélést a Szolgáltató nem vállalta, nem tudta elvégezni, vagy ha a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az érdekmúlás érdemi bizonyítása a Vevő kötelessége. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban viselnie kell, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölni. A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl szavatossági igényét már nem érvényesítheti. A teljesítéstől számított 6 hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén, továbbá a számla, vagy annak másolata felmutatásán/megküldésén túl nincs egyéb feltétele. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában megvolt.

Kellékszavatosság helyett a Vevő a gyártóval vagy forgalmazóval szemben termékszavatossági igényt is érvényesíthet. Termékszavatosság esetén a Vevő kizárólag a hibás termék kicserélését (kijavítását) igényelheti. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban foglalt tulajdonságokkal. A termék hibáját ebben az esetben a Vevőnek kell bizonyítania. A termékszavatossági igény a forgalomba hozataltól számított 2 éven belül érvényesíthető. A gyártó/forgalmazó csak akkor mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a terméket nem üzleti tevékenysége körén belül gyártotta, illetve hozta forgalomba; vagy a hiba a tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy a termék hibája jogszabály, illetve kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak/forgalmazónak elegendő egy okot bizonyítania.

A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet mellékletében meghatározott tartós fogyasztási cikkek hibája esetén az átvételtől számított 1 éven belül jótállási igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben (feltéve, ha e Korm. rendelet értelmében fogyasztónak minősül). A Szolgáltató csak abban az esetben mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Jótállási igényét a Vevő a kellékszavatosságnál kifejtettek szerint érvényesítheti, azzal a kivétellel, hogy a tartós fogyasztási cikk hibája esetében az átvételtől számított 3 munkanapon belül érvényesített csereigény esetén a terméket kicseréljük, amennyiben a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza (ha a termék a Szolgáltató üzletében / raktárában rendelkezésre áll), valamint ezen túli bejelentés esetén törekszünk arra, hogy a kijavításra, illetőleg a kicserélésre 15 napon belül sor kerüljön. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt Vevő egyszerre nem érvényesíthet. A jótállásból fakadó jogok azonban a Vevőt a kellékszavatosság és termékszavatosság útján érvényesíthető jogosultságaitól függetlenül megilletik.

Felelősség korlátozása: Az Elsősegélydoboz Kft. nem felelős az esetleges károkért az alábbi esetekben:

  • Olyan működési hiba esetén, amely meggátolja a Vevőt, hogy csatlakozzon a elsősegélyfelszerelés weboldalára, ott megrendelést adjon le.
  • Vevő számítógépének bármilyen hardver- vagy szoftverhibájából bekövetkező meghibásodásért, vagy az internet csatlakozás megszakadása miatti károkért.

 

6. ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

Az elsősegélyfelszerelés webáruház tiszteletben tartja vásárlói személyes adatok védelméhez fűződő alkotmányos alapjogát. Elkötelezettek vagyunk a tekintetben, hogy különös figyelmet fordítsunk regisztrált vásárlóink információs önrendelkezési jogára. Ennek szellemében a személyes adatokat a mindenkor hatályos vonatkozó jogszabályok megtartásával kezeljük. Az egyes adatkezelési tevékenységekre vonatkozó adatkezelési tájékoztató a weboldalon az „Adatvédelem” menüpont alatt található.

 

7. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

  1. A Szolgáltató rendszere a Vevők aktivitásáról adatokat gyűjthet melyek nem kapcsolhatóak össze a Vevő által a regisztrációkor megadott egyéb adatokkal, sem más internetes honlapok vagy szolgáltatások igénybevételekor keletkező adatokkal.
  2. A Szolgáltató jogosult a felhasználó részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a felhasználó a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen, egyértelműen, kifejezetten és önkéntesen hozzájárult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni, hogy a felhasználó által a regisztrációkor illetőleg a hozzájárulás megadásakor megadott adatok valósak illetőleg helytállóak.
  3. A termékekről írt kritikák és egyéb kapcsolódó vélemények minden esetben a felhasználók álláspontját tükrözik, tartalmukért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. A Szolgáltató fenntartja a jogot a közízlést, üzleti érdekeit vagy törvényt sértő vélemények törlésére.
  4. A felhasználó a 2. pontban hivatkozott önkéntes hozzájárulását bármikor jogosult visszavonni. Ebben az esetben a Szolgáltató a visszavonást követően a felhasználó részére több hírlevelet, illetőleg egyéb reklám levelet nem küld, továbbá törli a felhasználó adatait a hírlevélre feliratkozott felhasználók adatai közül.
  5. A Szolgáltató magára nézve kötelezőnek tekinti a Magyar Reklámszövetség és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének etikai kódexét.
  6. A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy az oldalain megjelenő adatok (termékek ára, elérhetősége, leírása, stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. A nyilvánvalóan téves, rendszerhibából származó 0 v. 10 Ft alatti ár nem minősül ajánlattételre való felhívásnak. Kivételt képeznek ez alól az akciók keretében meghirdetett ajándéktermékek. A termékek mellett feltüntetett képek illusztrációk, minden esetben a termékleírás tartalmazza a termék jellemzőit. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősségére a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben és a Ptk.-ban rögzített rendelkezések irányadóak.

 

8. AZ ADATKEZELŐ ADATAI

Név: Elsősegélydoboz Kft. mint a www.elsosegelyfelszereles.hu internetes oldal üzemeltetője

Székhely: 1162 Budapest Szilaj utca 17

Cégjegyzékszám: 01-09-189917 

Cégbejegyzés: Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság 

Adószám: 24929035-2-42.

E-mail: info@elsosegelyfelszereles.hu

10. Jogérvényesítési lehetőségek

Az Üzemeltető és Felhasználó közötti jogviszonyra a magyar jog irányadó.

1.Panasztétel Szolgáltatónál

Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatban panaszt terjeszthet elő a Szolgáltatónál a Szolgáltató fenti elérhetőségeinek bármelyikén.

  • Szóbeli panasz

Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal kivizsgálja és orvosolja. Amennyiben Szolgáltatónak nincs lehetősége arra, hogy a szóbeli panaszt azonnal kivizsgálja és orvosolja, akkor jegyzőkönyvet vesz fel és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint jár el.

Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát üzlethelyiségben felvett szóbeli panasz esetén helyben átadja a Felhasználónak. Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyv másolati példányát a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

  • Írásbeli panasz

Szolgáltató – az azonnal orvoslásra nem került panaszt – egyedi azonosítóval látja el a panasz azonosíthatóságának megkönnyítése érdekében.

Szolgáltató a panaszt haladéktalanul, de legfeljebb 15 napon belül kivizsgálja. Szolágáltató a panasz kivizsgálásának eredményét írásban közli a Felhasználóval a panasz megtételét követő legfeljebb 30 napon belül. A 30 napos határidőt Szolgáltató megtartottnak tekinti, amennyiben az írásbeli válasz megküldése a panasz megtételétől számított 30. napon megtörténik.

Amennyiben Felhasználó panasza elutasításra kerül, akkor Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja Felhasználót.

 

2. Bírósági eljárás kezdeményezése

Amennyiben a Szolgáltató és Felhasználó között létrejött szerződésből vagy azzal kapcsolatban vita merül fel és a felek a vitát a felmerülésétől számított 30 napon belül nem tudják barátságos úton megoldani, akkor a jogvita rendezésére a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény szerint hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság jogosult.

3. Fogyasztókat megillető további vitarendezési lehetőségek

  • Panasztételi lehetőség a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A hatáskörrel és illetékességgel rendelkező hatóságok listája és elérhetőségei a http://jarasinfo.gov.hu holnapon érhetők el.

  • Békéltető testülethez fordulás lehetősége

A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

Telefonszám: +36 1 488 2131

Faxszám: +36 1 488 21 86

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság Hivatalának elérhetőségei: levélcím, 1525 Budapest, Pf., 75; info@nmhh.hu

Keresés